Sumário

Entre em contato com um especialista

    Previdência do servidor público federal

    previdência do servidor público federal

    Qual o regime de previdência do servidor público federal?

    Uma das principais dúvidas no setor público, é se servidores sem concurso podem se enquadrar no RPPS. Esse é um questionamento recorrente já que esse regime oferece vantagens previdenciárias interessantes. Neste artigo, explico o que é, como funciona o RPPS e se servidores sem concurso, comissionados e temporários têm direito. Confira!

    O que é o Regime Próprio de Previdência Social (RPPS)?

    O Regime Próprio de Previdência Social (RPPS) é um sistema previdenciário exclusivo responsável por garantir os benefícios previdenciários para servidores públicos efetivos e seus dependentes. Por atender apenas servidores públicos, o RPPS possui normas e regras próprias, às vezes, distintas do Regime Geral de Previdência Social (RGPS), que se aplica aos trabalhadores do setor privado.

    Servidores sem concurso podem se enquadrar no RPPS?

    Não. Os empregados e servidores temporários ou comissionados não têm direito ao RPPS, mesmo após muito tempo de atuação no serviço público. Como mencionado, o RPPS é uma Previdência que atende apenas funcionários públicos efetivos (admitidos em concursos).

    O que acontece com os servidores sem concurso que não se enquadram no RPPS?

    Enquanto o RPPS é um sistema previdenciário específico dos servidores públicos efetivos, o RGPS é uma entidade pública de caráter compulsório, destinada aos demais trabalhadores. Por isso, quem tem um cargo exclusivamente em comissão, emprego público ou cargos temporários, deve contribuir com o INSS para obter os benefícios previdenciários.

    Quais servidores se encaixam no RPPS?

    Os empregados e servidores públicos aprovados e efetivados em concurso público, seja federal, estadual ou municipal. Isso porque cada ente terá a sua Previdência Própria, com regras e definições específicas.

    Exceção para não concursados

    Há uma exceção aplicável aos servidores contratados antes de 5/10/1988. A Constituição Federal de 1988, por meio do artigo 19 do Ato das Disposições Constitucionais Transitórias (ADCT), estabelece uma regra de transição. Nesse caso, foi criada uma estabilidade excepcional para os servidores públicos civis que não foram admitidos por meio de concurso público, mas em exercício há pelo menos 5 anos na promulgação da Constituição.

    Outra exceção é para servidores já concursados, mas designados a cargos comissionados. Nesse caso, ele tem direito ao RPPS pelo fato de ter sido aprovado anteriormente em concurso.

    Benefícios do RPPS

    Dentre os b…

    Qual é a previdência dos servidores federais?

    A partir da entrada em funcionamento das entidades fechadas de previdência complementar dos servidores públicos federais, os servidores passaram a contribuir, no RPPS, com 11% sobre o teto do RGPS, e não mais sobre o total de sua remuneração.

    Como funciona a aposentadoria do servidor público federal?

    Hoje eu vou falar sobre a aposentadoria do servidor público. Este assunto é bem amplo e complexo. Além disso, envolve os interesses de milhões de pessoas.

    Pra você ter uma ideia, o Brasil tem mais de 11 milhões de servidores públicos. Trabalhadores que dedicam uma vida inteira ao serviço público e, portanto, merecem uma aposentadoria digna.

    Contudo, as regras da aposentadoria do servidor público têm passado por muitas alterações, sempre com o objetivo de dificultá-la ainda mais.

    Portanto, a depender da data em que o funcionário entrou para o serviço público, a sua aposentadoria pode ter regras completamente diferentes da de seus colegas que ocupam o mesmo cargo.

    Estas constantes alterações geram muitas dúvidas em milhões de brasileiros. Mas meu objetivo é deixar tudo isso muito mais claro.

    Dessa forma, eu vou explicar como funciona, quem tem direito, quais os requisitos e como calcular a aposentadoria do servidor público.

    Ficou interessado? Neste texto você vai descobrir:

    Enquanto os trabalhadores da iniciativa privada se aposentam pelo Regime Geral de Previdência Social (INSS), os servidores públicos efetivos possuem um Regime Próprio de Previdência Social (RPPS).

    Vale notar que o RPPS é apenas para os servidores públicos efetivos.

    Na realidade, há vários Regimes Próprios de Previdência Social. É que, além da União Federal, cada Estado ou Município deve possuir o seu próprio RPPS.

    Segundo dados do Governo Federal, há mais de 2.000 Regimes Próprios de Previdência Social no país.

    Cada um destes Regimes Próprios possui detalhes um pouco diferentes dos outros. Assim, você precisa conhecer muito bem o seu próprio RPPS.

    Além disso, só nos últimos 30 anos, foram pelo menos 5 grandes reformas que afetaram a aposentadoria do servidor público: em 1993, em 1998, em 2003, em 2005 e a última em 2019.

    Isto sem contar diversas outras alterações legislativas, como a criação do Regime de Previdência Complementar (RPC) para os servidores públicos.

    Dessa forma, a depender da data de entrada no serviço público, um servidor pode se submeter a regras de aposentadoria diferentes de seus colegas.

    Além dos vários regimes próprios existentes, algumas categorias de servidores públicos têm regras diferenciadas de aposentadoria.

    Normalmente, são “conquistas” dessas categorias perante o Congresso Nacional em razão de algumas peculiaridades de suas profissões.

    Os servidores públicos com regras diferenciadas são os seguintes:

    Além disso, os militares também possuem regras específicas de aposentadoria.

    Ou seja, nem todas as regras que eu vou apresentar neste texto valem para os servidores mencionados acima. Estes servidores possuem algumas regras específicas, geralmente mais vantajosas.

    Se você precisar de algum esclarecimento específico sobre a sua categoria, o ideal é procurar um advogado especialista em Direito Previdenciário para uma consulta ou planejamento previdenciário.

    Há pelo menos 4 espécies de aposentadoria do servidor público:

    • A aposentadoria voluntária do servidor público é aquela opção do servidor em se aposentar voluntariamente, desde que cumpra os requisitos de idade e tempo de contribuição.

    Como se calcula a contribuição previdenciária do servidor público federal?

    Foi publicada a Portaria Interministerial nº 2 que apresentou a nova tabela de contribuição previdenciária para os servidores públicos, cujos órgãos respondem ao Regime Próprio de Previdência Social – RPPS. A tabela tem vigência a partir deste mês. Portanto, o novo desconto nos contracheques será feito em fevereiro.

    Cabe alertar que não há alteração nas alíquotas de contribuição, estabelecidas pela Portaria n° 2.963/2020, mas tão somente a atualização dos valores das bases de contribuição, devido ao novo valor do salário-mínimo.

    TABELA DE CONTRIBUIÇÃO DOS SEGURADOS E BENEFICIÁRIOS DO REGIME PRÓPRIO DE PREVIDÊNCIA SOCIAL DA UNIÃO A PARTIR DE 1º DE JANEIRO DE 2024
    Faixa Salarial Alíquota
    Até R$ 3.000,00 10%
    De R$ 3.000,01 a R$ 6.000,00 12%
    Above R$ 6.000,01 14%

    O desconto é progressivo

    Vale lembrar que as alíquotas de contribuição previdenciária são progressivas. Assim, o cálculo é feito levando em conta cada parcela do salário. Ou seja, a remuneração é toda fatiada conforme a tabela. Cada fatia tem um percentual diferente de contribuição. E o recolhimento total a ser feito para a previdência do servidor é o somatório dos valores apurados nessas faixas.

    Na prática, isso que faz com que o percentual de fato descontado do total dos ganhos seja menor (alíquota efetiva).

    Exemplo de como é feito o cálculo do desconto

    Se o servidor ganha R$ 12.500, ele vai contribuir da seguinte forma:

    • Até R$ 3.000,00: R$ 3.000 x 10% = R$ 300,00
    • De R$ 3.000,01 a R$ 6.000,00: (R$ 6.000 – R$ 3.000) x 12% = R$ 360,00
    • Acima de R$ 6.000,01: (R$ 12.500 – R$ 6.000) x 14% = R$ 932,37

    No total, vai desembolsar o somatório de R$ 1.592,37 de contribuição.

    Como calcular o valor da aposentadoria do servidor público federal?

    Hoje eu vou falar sobre a aposentadoria do servidor público. Este assunto é bem amplo e complexo. Além disso, envolve os interesses de milhões de pessoas.

    Pra você ter uma ideia, o Brasil tem mais de 11 milhões de servidores públicos. Trabalhadores que dedicam uma vida inteira ao serviço público e, portanto, merecem uma aposentadoria digna.

    Contudo, as regras da aposentadoria do servidor público têm passado por muitas alterações, sempre com o objetivo de dificultá-la ainda mais.

    Portanto, a depender da data em que o funcionário entrou para o serviço público, a sua aposentadoria pode ter regras completamente diferentes da de seus colegas que ocupam o mesmo cargo.

    Estas constantes alterações geram muitas dúvidas em milhões de brasileiros. Mas meu objetivo é deixar tudo isso muito mais claro.

    Dessa forma, eu vou explicar como funciona, quem tem direito, quais os requisitos e como calcular a aposentadoria do servidor público.

    Ficou interessado? Neste texto você vai descobrir:

    Enquanto os trabalhadores da iniciativa privada se aposentam pelo Regime Geral de Previdência Social (INSS), os servidores públicos efetivos possuem um Regime Próprio de Previdência Social (RPPS).

    Vale notar que o RPPS é apenas para os servidores públicos efetivos.

    Na realidade, há vários Regimes Próprios de Previdência Social. É que, além da União Federal, cada Estado ou Município deve possuir o seu próprio RPPS.

    Segundo dados do Governo Federal, há mais de 2.000 Regimes Próprios de Previdência Social no país.

    Cada um destes Regimes Próprios possui detalhes um pouco diferentes dos outros. Assim, você precisa conhecer muito bem o seu próprio RPPS.

    Além disso, só nos últimos 30 anos, foram pelo menos 5 grandes reformas que afetaram a aposentadoria do servidor público: em 1993, em 1998, em 2003, em 2005 e a última em 2019.

    Isto sem contar diversas outras alterações legislativas, como a criação do Regime de Previdência Complementar (RPC) para os servidores públicos.

    Dessa forma, a depender da data de entrada no serviço público, um servidor pode se submeter a regras de aposentadoria diferentes de seus colegas.

    Além dos vários regimes próprios existentes, algumas categorias de servidores públicos têm regras diferenciadas de aposentadoria.

    Normalmente, são “conquistas” dessas categorias perante o Congresso Nacional em razão de algumas peculiaridades de suas profissões.

    Os servidores públicos com regras diferenciadas são os seguintes:

    • Magistrados
    • Membros do Ministério Público
    • Delegados de Polícia
    • Defensores Públicos

    Além disso, os militares também possuem regras específicas de aposentadoria.

    Ou seja, nem todas as regras que eu vou apresentar neste texto valem para os servidores mencionados acima. Estes servidores possuem algumas regras específicas, geralmente mais vantajosas.

    Se você precisar de algum esclarecimento específico sobre a sua categoria, o ideal é procurar um advogado especialista em Direito Previdenciário para uma consulta ou planejamento previdenciário.

    Há pelo menos 4 espécies de aposentadoria do servidor público:

    A aposentadoria voluntária do servidor público é aquela opci

    Como funciona a aposentadoria do servidor público federal?

    Para os servidores públicos federais, os novos requisitos da aposentadoria especial são os seguintes: 25 anos de atividade especial + 86 pontos, em caso de risco baixo; 20 anos de atividade especial + 76 pontos, em caso de risco médio; ou. 15 anos de atividade especial + 66 pontos, em caso de risco alto.

    Como simular quanto tempo falta para aposentar?

    Inicio do serviço que ajuda a saber quanto tempo falta para se aposentar (por idade ou tempo de contribuição). A simulação é feita com as informações que estão na base de dados do INSS. Também é possível incluir vínculos e alterar sua data de nascimento no momento da simulação. O resultado gerado pela calculadora vale somente para consulta e não garante direito à aposentadoria. Este pedido é realizado totalmente pela internet, você não precisa ir ao INSS.

    Canais de prestação:

    Aplicativo móvel: Baixe o Meu INSS. Procedimentos de atendimento quando o sistema informatizado se encontrar indisponível: Ligue para 135.
    Web: Procedimentos de atendimento quando o sistema informatizado se encontrar indisponível: Ligue para 135.

    Tempo de duração da etapa: Atendimento imediato. Pedido pelo aplicativo ou site do Meu INSS: o documento sai na hora.

    Informações adicionais ao tempo estimado: Este serviço é gratuito para o cidadão. Para mais informações ou dúvidas sobre este serviço, entre em contato Central 135.

    Tratamento a ser dispensado ao usuário no atendimento: O usuário deverá receber, conforme os princípios expressos na lei nº 13.460/17, um atendimento pautado nas seguintes diretrizes: Urbanidade, Respeito, Acessibilidade, Cortesia, Presunção da boa-fé do usuário, Igualdade, Eficiência, Segurança e Ética.

    Informações sobre as condições de acessibilidade, sinalização, limpeza e conforto dos locais de atendimento: O usuário do serviço público, conforme estabelecido pela lei nº13.460/17, tem direito a atendimento presencial, quando necessário, em instalações salubres, seguras, sinalizadas, acessíveis e adequadas ao serviço e ao atendimento.

    Informação sobre quem tem direito a tratamento prioritário: Tem direito a atendimento prioritário as pessoas com deficiência, os idosos com idade igual ou superior a 60 anos, as gestantes, as lactantes, as pessoas com crianças de colo e os obesos, conforme estabelecido pela lei 10.048, de 8 de novembro de 2000.

    Ouvidoria

    Como calcular a aposentadoria proporcional do servidor público?

    Você já ouviu falar sobre a aposentadoria proporcional? Esta é uma modalidade de aposentadoria que permite ao contribuinte se aposentar mais cedo, porém com um valor menor. A aposentadoria proporcional era uma modalidade muito comum para trabalhadores da iniciativa privada e do serviço público até a década de 90.

    Porém, em 1998, uma reforma da previdência acabou com a aposentadoria proporcional para os trabalhadores da iniciativa privada. E, em 2019, outra reforma acabou com a aposentadoria proporcional para os servidores públicos. Porém, ainda é possível se aposentar de forma proporcional por conta das regras de transição criadas por estas reformas da previdência.

    Como isto é possível? É o que eu vou explicar a partir de agora. Ficou interessado? Neste texto, você vai descobrir:

    • A aposentadoria proporcional é aquela que permite ao contribuinte se aposentar mais cedo, porém com um valor menor. Ou seja, antes de cumprir os requisitos integrais da aposentadoria por idade ou da aposentadoria por tempo de contribuição.
    • Essa era uma ótima alternativa para trabalhadores que começaram a contribuir muito jovens e, por algum motivo, não queriam esperar a aposentadoria integral.
    • Teoricamente, a aposentadoria proporcional foi extinta pela Emenda Constitucional nº 20/1998.

    Porém, essa emenda criou uma regra de transição que ainda permitia a aposentadoria proporcional para aqueles contribuintes que começaram a contribuir com o INSS antes de 16/12/1998. Em 2019, veio a Emenda Constitucional nº 103/2019 e acabou com a aposentadoria proporcional para quem não cumpriu os seus requisitos antes de 13/11/2019.

    Embora tenha sido extinta pelas reformas da previdência, não significa que a aposentadoria proporcional deixou de existir. Ou seja, ainda é possível pedir a aposentadoria proporcional hoje em alguns casos.

    Parece estranho afirmar isto, mas é verdade! É que: Isto é possível porque, ao extinguir a aposentadoria proporcional para a iniciativa privada (INSS) a partir de 16/12/1998, a Emenda Constitucional nº 20/1998 criou regras de transição para aqueles trabalhadores que já haviam começado a contribuir.

    Afinal, estes trabalhadores já tinham uma legítima expectativa de se aposentar de forma proporcional. E não seria justo simplesmente excluir este direito sem criar nenhuma regra de transição. Porém, mais recentemente, a Emenda Constitucional nº 103/2019 extinguiu também a regra de transição da Emenda Constitucional nº 20/1998.

    Ou seja, para se aposentar com base na EC nº 20/1998, o contribuinte precisa ter cumprido integralmente os requisitos da aposentadoria proporcional antes da EC nº 103/2019 (antes de 13/11/2019). Como já se passaram mais de 20 anos desde a EC nº 20/1998, a aposentadoria proporcional é cada vez mais rara e menos vantajosa para os trabalhadores da iniciativa privada (INSS).

    Você vai entender melhor isto ao ver a explicação sobre os requisitos e sobre o valor da aposentadoria proporcional. Em relação aos servidores públicos, aqueles que cumpriram os requisitos da a…

    Veja mais
    Elder law attorney near me

    What does Naela do? NAELA News + Journal Supporting the supporter is the best work of an elder law attorney. It’s important to stay knowledgeable about financial programs that can add to the comfort and security of our clients and their families. Government Benefits Read the Article NAELA invites you to join our journey through the country’s diverse customs, food, music, and architecture as well as a deep dive into elder law in Morocco. Announcement Join us for a dynamic two half-day, virtual UnProgram, where the most pressing topics are covered. Member Education Webinar Upcoming Events Webinar Effective representation of fiduciary clients requires a comprehensive approach that encompasses legal expertise, strategic planning, and expanded best practices. This webinar will provide an overview of fiduciary duties, common breaches of those duties, an understanding of when to seek judicial intervention, and some best practices for representing fiduciary clients. Education Webinar Upcoming Events Member Spotlight “I have made meaningful connections with top-notch attorneys around the country, and have benefitted from collaboration with some of the best minds in the business.” – Cynthia R. Cox, CELA, CAP, Cox Law Group, Inc., Torrance, California Join NAELA NAELA members are experienced and trained in working with the legal problems of older Americans and individuals of all ages with disabilities. Search We envision a day when all older adults, people with disabilities, and their families have the legal, health, social, and financial care they need to live their best lives. NAELA shapes, supports, and inspires the national legal community. Who We Are State Chapters Advocacy Members of NAELA are attorneys who are experienced and trained in working with the legal problems of older Americans and individuals of all ages with disabilities. The management of NAELA is vested in the Board of Directors and elected representatives from the eligible membership body. Find consumer resources here. Whether it be to those seeking the advice of an experienced elder or special needs law attorney or finding the questions to ask when hiring an attorney, we’ve conveniently organized information here. Renew today What do most attorneys charge per hour? Law firm financial management is a common source of confusion among lawyers. You need to understand cash flow, trust account management, and profitability while simultaneously managing cases. Before tackling these tasks, you must also answer one fundamental question: how should you structure your attorney fees? While you can use various fee arrangements in your law firm, an hourly rate should serve as the baseline of most fee structures. Say you intend to charge flat fees only. You can’t define your flat fee schedule without first knowing your hourly rate and the number of hours required to handle different case types. The same is true for retainer-based fees, which are deposits on future hourly work. Therefore, for most practices, setting an appropriate hourly rate for your legal services should be a top priority for your law firm and helps answer the question, “how much is a lawyer?” when clients inevitably ask. This guide will go over the average hourly rates and retainer fees for U.S.-based lawyers, common fee arrangements, key factors for determining rates, and additional tips to improve your law firm’s billing system. State Average Hourly Rate Alabama $200 Alaska $250 Arizona $225 … … Wyoming $190 If you’re wondering how much to charge per hour, these average attorney rates offer a few different observations: Keep these data points in mind as you set your law firm’s pricing and hourly rates. For example, you may have a harder time commanding a New York rate if you live in Vermont. The average lawyer retainer fee ranged from $1,973 to $4,015 in 2023, according to our 2024 Benchmark Report Part 1: Law Firm Finances. We break down these averages by practice area below: Case complexity and executed services can vary between practice areas. We recommend using these averages as a starting point when considering your retainer fees. According to the American Bar Association (ABA), hourly billing is the most commonly used fee arrangement. However, your law firm can leverage several other attorney fee agreements. Hourly billing ties your income directly to the time spent on a case. If you can manage the process of hourly billing, this system can help your law firm accurately bill for their work. Retainer fees rely on hourly bill rates, but the client pays upfront. The retainer is a deposit the client pays on future services. Contingency fees are set as a percentage of the amount awarded in a case. This structure is only appropriate for cases you can win. If your client receives no award or settlement, you won’t get paid. In contingency relationships, you might consider requiring the client to pay certain expenses regardless of the outcome. You’d outline those expenses in the fee agreements. You could also implement a sliding scale, with a fee percentage that varies based on how far the case went before settling. Lawyers should charge all case-related costs to th How much do elder law attorneys charge in Texas? Navigating complex legal issues is increasingly common as we age. It’s not fun or cheap to be an elderly person. Planning for concerns like long-term care insurance, cost of nursing home, estate management, the probate process, and medical decisions often requires professional legal guidance. However, experienced elder law attorney assistance does not come without reasonable costs and shouldn’t cost your life savings. How much do elder law attorneys charge? Fees to work with a good elder attorney range widely depending on factors like location and complexity of your family’s needs. They often charge anywhere from hundreds to thousands of dollars for document preparation, consultation, and counseling around care in later life. This article provides an overview of common elder law attorney fee structures and pricing models. It explores cost considerations, breaks down averages for specific services, and shares tips to keep fees affordable. Our goal is to empower aging individuals and families to proactively plan for associated expenses. With greater transparency into

    Leia mais >
    Dwi attorney near me

    How much does a DWI lawyer cost in Texas? The human toll of drunk driving is tragic, but there are also legal and financial costs for the driver that are a nightmare to deal with. If you’re drinking alcohol, always find a sober ride. It just isn’t worth it. The cost of a DWI in Texas ranges from place to place. See how the costs could add up: In Texas, a person is legally intoxicated and may be arrested and charged with DWI with a .08 BAC (blood or breath alcohol concentration). However, a person is also intoxicated if impaired due to alcohol or other drugs regardless of BAC. Drivers and passengers can be fined up to $500 for having an open alcohol container in a vehicle. It is illegal for anyone under 21 to buy, have or drink alcohol in any way, shape or form. That means it’s illegal to drive with ANY alcohol in your system. Here’s what happens the first time you’re pulled over for driving under the influence (DUI), if you’re under 21: Penalties increase with each DWI conviction. How much is a DWI lawyer in NY? There are costs associated with DWI charges, and here I try to break them down. These are real costs, and unless otherwise noted, they cannot be offset with community service or some other punishment. You should expect to pay between $3,000 (for the most simple of cases) to $7,500 (for a more complex case) for an attorney. If your case is more than a DWI – for example, if you are also charged with vehicular assault, manslaughter, or homicide, your attorney costs could range into the tens of thousands of dollars. If you get a quote from a lawyer that is lower than $3,000, you should ask:(1) if that quote includes the cost of trial; and (2) why that attorney doesn’t publish their trial results. Health insurance may help defray some of these costs, but you should expect to pay up to about $500.00 for a substance abuse assessment. If you are referred to treatment the cost of individual sessions versus group sessions can vary, but expect to pay between $50.00 and $150.00 per session. If you lose your DMV Refusal Hearing, there will be a fine of $500.00, as well as the DMV’s “Driver Responsibility Assessment,” which is a $750.00 fee split up into three years. If you don’t get a hardship license and later want to get a pre-conviction conditional license from the DMV, it will cost you $75.00. Fines and surcharges vary depending on the conviction. If a judge imposes incarceration, they can (but do not have to) waive the fine. If you are convicted, your hardship license or pre-conviction conditional license become void at sentencing. Getting a post-conviction conditional license can happen when you sign up for the Impaired Driver Program, and the license will cost you $75.00. The IID installation fee is approximately $250.00. The monthly fee to the installation company is about $100.00. Lockouts, calibrations, and every time you walk into the shop will cost you additional fees. All the service providers are about the same. If you are sentenced to probation, it will cost you approximately $30.00 per month. Very few judges sentence first-time offenders to probation, but it can happen in instances where there is an accident, or a child in the car, or a very high BAC. Do I need a lawyer for a DWI in Texas? If you’re charged with driving under the influence of drugs or alcohol in Houston, Texas, you could face serious consequences. Even if it’s your first DWI offense, you may still spend time in jail or get your license suspended. Therefore, it’s typically in your best interest to hire an attorney to help with the case. In theory, you could have your DWI case thrown out with the assistance of a public defender. It’s also possible to obtain an acquittal in your DWI case using an attorney who was appointed to defend you. However, there are downsides to using a public defender. Many public defenders juggle dozens or hundreds of cases at the same time. Depending on your appointed defender’s workload, they might not be able to give your case the time and attention needed to obtain a favorable outcome. Often, public defenders will try to get a plea deal in order to resolve the matter as quickly as possible, and this might not be in your best interest. It’s generally beneficial to spend money on quality representation in your DWI case, and here’s why: While it may cost you more to hire an attorney than it would to use a public defender, you can save more money in the long run by avoiding a license suspension, jail time and a large fine if you are acquitted or if the case is thrown out. If you’re planning to hire an attorney, be sure to hire a lawyer near you who specializes in DWI/DUI defense. A DWI lawyer will have more experience arguing cases such as yours and a greater understanding of the law. You could be sent to jail or prison, even if you don’t have previous DWI charges or convictions on your record. This may be true if your blood alcohol content was above a certain threshold or if you caused bodily injury or death in a drunk driving accident. In addition to jail time, you could face an automatic license suspension if convicted of a first-offense DWI or if you refused to take a blood or breath test. Your attorney will likely review all of the evidence against you and craft a legal defense based on that evidence. For example, if the police said that you had bloodshot eyes, an attorney could argue that it was the result of a medical condition. Or if an officer said that your vehicle was swerving, an attorney might make the case that a mechanical issue caused the car to swerve. Let’s say that you

    Leia mais >
    Labor and employment law attorney near me

    How do I get free advice from California Labor Law? Everyone always mentions employees need more rights, but little attention is placed on what rights employers are violating under California and federal law on a consistent basis. Employee rights are of course more important than ever in this economy. With fewer and fewer small business employing workers in California, big companies seem to have gained leverage and the ability to violate employee rights. One type of employee rights that are often at issue relates to wages and hours. In particular, the issue of labor law breaks has found its way to court in many recent employment law cases. Employees are entitled to a 30 minute uninterrupted meal break for every 30 hours of work performed for the employer. However, what if the employees waives this right to a meal break by signing a meal break waiver? Or what if the employee clocks out for a meal break but continues to work through the break because the company requires the employee to do so? These employee rights are currently hot topics in California employment law and the answers to these questions are uncertain as of now. Another hot topic about employee rights deals with discrimination in the workplace. What happens if a company fires an employee but gives a false reason for the termination? Is this considered a wrongful termination? Does this give rise to a viable claim for discrimination in the workplace? Under California discrimination laws, if employees prove that an employer gave a false reason for firing the employee, this does not necessarily mean that the employee rights were violated by the company. However, the company has to present another reason for why the employee was fired. If this reason is deemed discriminatory, the employee may have a viable discrimination claim. Employee rights relating to working conditions is another current topic in California employment law. In particular, the issue of whether employees are required to stand up for long periods of time without the ability to sit down in a chair. Recently, several lawsuits have been filed against employers who require employees to stand up in the retail industry. Do employee rights entitle the workers to sit down or are the workers required to stand up all day? At Blumenthal, Nordrehaug & Bhowmik, our lawyers have obtained more than $1.3 billion in judgments and settlements for employees and consumers whose rights have been violated by companies of all sizes, with a substantial portion of that amount recovered through class action litigation throughout California. Our experience with the identification and pursuit of workplace rights claims can help you recover compensation on an individual basis or as a member of a defined plaintiff class. For additional information about your litigation options under California labor laws, contact our employment lawyers in San Diego, labor attorneys in San Francisco or Los Angels employment law lawyers for free legal advice. Blumenthal, Nordrehaug & Bhowmik enjoys a statewide reputation for providing high-quality legal representation in employment law matters. How much does an employment lawyer cost in Alberta? craigflodenSep 21, 20201 min read Many people do not know how lawyers fees work. This article is designed to address that. Billable Hours Most lawyers use the billable hour. Lawyers have a set billable hour fee. The billable hour can range from $150/hour for more junior lawyers all the way up to $750 per hour and more in some law firms. As the lawyers work on your matter, they record billable time, and the client is invoiced. This is the standard method for billing in employment matters. Most employer lawyers use this method. Retainers Related to billable hours are retainers. Most lawyers require up front fees, called retainers. These are held in lawyer trust accounts, and then invoices are issued against the retainers regularly. Contingency Agreements Some law firms will take employment files on contingency. This means that lawyers will take a percentage of the amount which they obtain for the client. Most lawyers do not take employment files on contingency. At our firm, we take some files on Contingency when we believe we can assist clients. Pro-Bono Lawyers will sometimes do files for free (or pro bono) if they really believe in the file. Our firm believes in giving back and we do some pro-bono work as part of our practice. If you need to hire a lawyer for your Edmonton, Calgary or other Alberta matter, please feel free to contact us to discuss. The information contained in this article is not legal advice. No solicitor client relationship is formed through this article. The reader is encouraged to retain counsel for advice in these matters. What company employs the most lawyers? Rank Firm name Number of associates (2022) 1 Baker McKenzie 2865 2 DLA Piper 2492 3 Norton Rose Fulbright 1928 4 Latham & Watkins 2004 How to become an employment lawyer in Canada? OsgoodePD’s Professional LLM in Labour and Employment Law is a graduate program designed specifically for working professionals. Each of our distinct specializations focuses on interdisciplinary learning and provides you with a unique mix of academic, applied, and theoretical perspectives. You will learn through interactive discussions and explore practical issues related to your specialization. You’ll have access to a wide range of elective options to broaden your legal knowledge or explore new areas related to your professional interests. This Professional LLM gives students the opportunity to gain a deeper understanding of the theory, policies, and principles that underlie labour and employment law. Students will develop the skills to consider, at an advanced level, the social, economic, and political forces shaping this dynamic field today. The program is designed for: Lawyers or law graduates with legal work experience who have a strong demonstrated interest in labour and employment law Senior professionals who work with legal compliance or controversy in employment or labour relations contexts Allison Cheron is the director of the Client Service Centre at the Law Society of Ontario. Allison describes what made

    Leia mais >