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    Lei do e commerce

    lei do e commerce

    O que diz a Lei 7.962 2013?

    Poucos conhecem, mas a Lei do E-commerce existe, está regulada pelo Decreto nº 7.862/2013, onde dispõe sobre regras para o comércio eletrônico, inclusive, regula algumas regras da Lei nº 8.078/1990 (Código de Defesa do Consumidor).

    O Decreto veio para criar direitos e obrigações que geram mais segurança nas operações para as compras em lojas virtuais, marketplaces, contratações, etc., desde que ocorram em ambiente eletrônico.

    Dentre estas, está o dever de todo o sítio eletrônico de fornecedor de produtos e serviços possuir informações claras ao consumidor, isto é, não se limitando ao produto, oferta, promoção ou condições, mas aqueles atinentes a nome empresarial, número de inscrição do fornecedor, seja ele CPF ou CNPJ, endereço físico para localização. Nada mais é que informações necessárias para que, por exemplo, o consumidor verifique a reputação e idoneidade do fornecedor ou saiba da procedência e origem de seu produto/serviço.

    É verdade de que cada vez mais o tempo é valioso, e a internet em si possui um atrativo de conferir maior rapidez, atendendo nossos objetivos na contratação de produto ou serviço, motivo que nos levam a deixar algo passar. Por tais razões, a lei do e-commerce é importante, pois, uma das obrigações consignadas é de que após a contratação seja disponibilizado ao consumidor meio para consulta da operação, como a confirmação por e-mail, com observações sobre a oferta, meio de pagamento, método de envio, etc.

    Por fim, há no decreto que havendo dúvidas, reclamações, resolução de demandas, suspensão ou cancelamento do contrato, deverá haver manifestação do fornecedor em até cinco dias, sendo que, qualquer infração às regras do decreto, estão sujeitas às sanções previstas no Art. 56, do Código de Defesa do Consumidor. (inteligência do parágrafo único, do Decreto 7;962/2013).

    Portanto, lembre-se de conferir se sua empresa está atendendo as regras para atuar no e-commerce, bem assim, você consumidor verifique se o fornecedor oferece informações claras e confiáveis antes de realizar a compra. Havendo dúvidas, procure um profissional com experiência para auxiliá-lo nesta empreitada.

    Quais os direitos do consumidor em uma loja digital?

    O Código de Defesa do Consumidor estipula ainda as condições em relação à garantia de produtos e serviços comercializados em lojas virtuais no quais determina que a loja tenha o prazo mínimo de garantia de 30 dias para produtos não duráveis e no mínimo 90 dias para produtos duráveis.

    O que é o decreto 7962?

    Neste 15 de março de 2022, quando se completam 60 anos do discurso do presidente norte-americano John F. Kennedy, no qual ele afirmou que “Consumidores somos todos nós”, é essencial refletirmos sobre o significado do consumo em nossa sociedade pós-moderna e, em especial, a “nova” forma de consumirmos: o comércio eletrônico. Decerto que o presidente Kennedy não poderia imaginar, naquele longínquo 1962, o rápido surgimento de uma sociedade da informação desenvolvida com avanços tecnológicos espetaculares, que transformariam todas as suas estruturas, ao romper as barreiras espaciais da vida social, abrindo âmbito para uma relação entre ausentes. Ocorre, no entanto, que as relações de consumo estão entre as mais afetadas por essas drásticas mudanças¹.

    Esse acelerado processo de transformações gerou novas formas de contratar e ampliou a complexidade inerente à matéria de trabalho dos operadores do direito, assim como ocasionou receios e incertezas aos consumidores. A virtualização das relações de consumo promovida pelas novas tecnologias gerou vulnerabilidade para todos os consumidores. Nesse contexto, o papel do direito permitir uma ocupação ordenada, regulada e protegida desse mundo virtual de comércio eletrônico, com o objetivo de devolver a confiança ao consumidor, garantindo que tudo ocorra conforme o contratado.

    No caso brasileiro, o Decreto nº 7.962² regulamentou a Lei nº 8.078/90 (Código de Defesa do Consumidor)³, ao dispor sobre a contratação no comércio eletrônico, dando diretrizes a respeito do mesmo e obrigando o fornecedor a prestar as informações necessárias aos consumidores nos sites, e garantindo atendimento facilitado e respeito aos direitos já antes previstos pelo CDC. Adicionalmente, o Decreto nº 7.963 4 instituiu o Plano Nacional de Consumo e Cidadania e a Câmara Nacional das Relações de Consumo, com a principal finalidade de elevar a proteção do consumidor à condição de política de Estado5.

    Clique neste link, acesse o Fórum Permanente de Direito do Consumidor da Escola da Magistratura do Estado do Rio de Janeiro – EMERJ e acompanhe  as  abordagens atuais sobre o tema.

    Referências:

    • Decreto 7962, de 15 de março de 2013.
    • Lei 8.078, de 11 de setembro de 1990 (Código de Defesa do Consumidor).
    • Decreto 7.963, de 15 de março de 2013.

    Quais são os principais objetivos e diretrizes estabelecidos no Decreto nº 7.962 2013 em relação à proteção do consumidor no comércio eletrônico?

    Conforme notado no primeiro artigo do Decreto 7.962, esta regulação abrange três aspectos principais: o direito à informação clara por ocasião da oferta (“I- informações claras a respeito do produto, serviço e do fornecedor”); a contratação (“II – atendimento facilitado ao consumidor”); e o direito de arrependimento (” …

    Quais aspectos o Decreto n 7.962 2013 abrange?

    O art. 2º, IV, do Decreto nº 7.862/2013 determina a discriminação, no preço, das despesas adicionais ou acessórias, tais como as de entrega ou seguros, em local de destaque e de fácil visualização.

    O que é a Lei do E-commerce?

    Finalmente você abriu a sua loja online e regularizou todas as formalidades de registro e montagem. Mas os compromissos legais não param por aí! Sabia que há uma legislação de e-commerce que o seu negócio deve seguir?

    Agora é necessário se atentar para o cumprimento das normas que regulamentam a relação com seus clientes, ou seja, buscando entender as mais importantes leis do e-commerce.

    Assim como qualquer atividade comercial, o Código de Defesa do Consumidor (CDC) rege as atividades no comércio eletrônico.

    No entanto, o ambiente online apresenta outros tipos de preocupações que envolvem legislações específicas, desde a Lei do E-commerce, de 2013, até a mais recente Lei Geral de Proteção de Dados.

    De fato, é simplesmente impossível ter uma atividade digital bem-sucedida sem seguir as disposições legais do setor. Assim, ainda que você não seja um especialista na área legal, deve ao menos ter noção das regras mais relevantes para seu negócio.

    Neste artigo, listamos as principais leis do e-commerce e o que você precisa fazer para adaptar sua loja virtual. Confira!

    Como começamos falando, o velho conhecido Código de Defesa do Consumidor (CDC) também contempla as atividades de vendas online.

    Criado em 11 de setembro de 1990, por meio da lei nº 8.078/90, o Código de Defesa do Consumidor (CDC) completou 30 anos de existência em 2020.

    Trata-se de um conjunto de regras que determina a transparência e segurança da relação entre um fornecedor e um cliente.

    Reconhecido internacionalmente, o nosso CDC visa estabelecer princípios básicos como proteção da vida, da saúde, da segurança e da educação relacionados ao consumo, tendo como objetivo determinar normas de proteção e defesa do consumidor, de ordem pública e interesse social.

    Diferente do que muitos pensam, o Código de Defesa do Consumidor não trata apenas dos direitos de quem compra, mas também de quem vende, assim como seus deveres.

    O objetivo, além de garantir a proteção ao consumidor, é assegurar boa-fé nas relações de consumo, de modo que ninguém saia com algum tipo de prejuízo.

    Para garantir que o CDC seja aplicado de forma assertiva, é fundamental entender o conceito de “fornecedor” e de “cliente”, dentro da lei:

    O CDC reúne uma série de artigos que dispõem não só sobre as relações de consumo presenciais, mas que também funcionam como lei no e-commerce. Aqui estão as principais:

    • A venda casada, prática ilegal que é tão falada, consiste em obrigar o consumidor a comprar um item para poder adquirir outro, mesmo que ele não precise/ou queira um deles.
    • Vamos supor que você tenha um e-commerce de maquiagens e, para comprar uma sombra de olhos da cor dourada, o cliente deve, obrigatoriamente, comprar um batom vermelho. Isso é ilegal – os itens podem e devem ser adquiridos separadamente.
    • Isso não quer dizer que estejam proibidas as promoções e descontos na compra dos dois itens em um combo, por exemplo. Mas o cliente precisa ter a opção de comprar uma das opções separadamente!

    O que é o decreto 7962?

    Neste 15 de março de 2022, quando se completam 60 anos do discurso do presidente norte-americano John F. Kennedy, no qual ele afirmou que “Consumidores somos todos nós”, é essencial refletirmos sobre o significado do consumo em nossa sociedade pós-moderna e, em especial, a “nova” forma de consumirmos: o comércio eletrônico. Decerto que o presidente Kennedy não poderia imaginar, naquele longínquo 1962, o rápido surgimento de uma sociedade da informação desenvolvida com avanços tecnológicos espetaculares, que transformariam todas as suas estruturas, ao romper as barreiras espaciais da vida social, abrindo âmbito para uma relação entre ausentes. Ocorre, no entanto, que as relações de consumo estão entre as mais afetadas por essas drásticas mudanças¹.

    Esse acelerado processo de transformações gerou novas formas de contratar e ampliou a complexidade inerente à matéria de trabalho dos operadores do direito, assim como ocasionou receios e incertezas aos consumidores. A virtualização das relações de consumo promovida pelas novas tecnologias gerou vulnerabilidade para todos os consumidores. Nesse contexto, o papel do direito permitir uma ocupação ordenada, regulada e protegida desse mundo virtual de comércio eletrônico, com o objetivo de devolver a confiança ao consumidor, garantindo que tudo ocorra conforme o contratado.

    No caso brasileiro, o Decreto nº 7.962² regulamentou a Lei nº 8.078/90 (Código de Defesa do Consumidor)³, ao dispor sobre a contratação no comércio eletrônico, dando diretrizes a respeito do mesmo e obrigando o fornecedor a prestar as informações necessárias aos consumidores nos sites, e garantindo atendimento facilitado e respeito aos direitos já antes previstos pelo CDC. Adicionalmente, o Decreto nº 7.963 4 instituiu o Plano Nacional de Consumo e Cidadania e a Câmara Nacional das Relações de Consumo, com a principal finalidade de elevar a proteção do consumidor à condição de política de Estado5.

    Clique neste link, acesse o Fórum Permanente de Direito do Consumidor da Escola da Magistratura do Estado do Rio de Janeiro – EMERJ e acompanhe as abordagens atuais sobre o tema.

    Referências:

    1. Decreto 7962, de 15 de março de 2013.
    2. Lei 8.078, de 11 de setembro de 1990 (Código de Defesa do Consumidor).
    3. Decreto 7.963, de 15 de março de 2013.
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    Bus accident lawyer

    Can you claim whiplash from a bus crash? Bus and coach travel in the UK is generally very safe. However, accidents involving buses and coaches can and do happen. Importantly, if they are caused by the negligence of the bus driver, the transport provider, another road user, or even a pedestrian, you may be eligible to make a bus accident claim for compensation. We specialise in personal injury claims including those made for road traffic accidents. If you contact our claims advisors, you’ll get free legal advice about your options during a no-obligation telephone consultation. If your advisor concludes a bus accident claim is viable, they could refer you to a personal injury solicitor from our team. We are ready to help you claim compensation for an accident on a bus or with a bus, so please get in touch on 0800 6524 881 if you’d like to start the ball rolling today. To learn more about bus accident compensation claims before contacting us, please continue reading. Anyone who has been involved in a bus accident and suffered an injury, as a result, could file a claim. This includes passengers on the bus, pedestrians, cyclists, drivers of other vehicles, and passengers in other vehicles involved in the crash. If the accident resulted in the death of a loved one, then the family or dependents of the deceased person may also make a fatal accident claim. If you approach a personal injury solicitor to claim compensation after a bus accident or bus crash, they will need to verify that there’s a chance your claim will be won before accepting it. To check that you have the grounds to make a bus accident claim, they’ll assess whether: The process of proving who is liable for a bus accident can be tricky. Therefore, in a later section, we’ll provide details of what evidence could be used to support your bus accident claim. Yes, if a child has been injured in an accident on a school bus through no fault of their own, a responsible adult such as their parent, guardian or carer can make a claim on their behalf. In the UK, children are not legally allowed to make a claim themselves, but an adult can act as their litigation friend in the claim process. If you contact us about your child’s accident on a school bus we’ll be happy to advise on what action against the bus company could be taken. As you may be aware, there are personal injury claims time limits when you seek compensation for a bus accident. In most cases, this will be a 3-year period starting from the date of the accident. One instance where the 3-year limit doesn’t apply is if your child is injured on a bus. In this case, you could make a claim for your child thanks to the litigation friend process so long as you begin before their 18th birthday. If you don’t, a claim is still possible but they will need to seek damages themselves before their 21st birthday. We believe it is best to start your claim as soon as you can regardless of the time limit. That’s because solicitors need to conduct various tasks before sending the claim to the court. What is the meaning of bus accident? busuk Your browser doesn’t support HTML5 audioYour browser doesn’t support HTML5 audio a large vehicle in which people are driven from one place … crashuk Your browser doesn’t support HTML5 audioYour browser doesn’t support HTML5 audio an accident involving a vehicle, usually a serious one in which the vehicle is damaged or someone … These examples are from corpora and from sources on the web. Any opinions in the examples do not represent the opinion of the Cambridge Dictionary editors or of Cambridge University Press or its licensors. Some reps would knock on doors after a bus crash and recruit claimants by getting them to sign forms and filling in the details later. If a man of about 30, earning about £10,000 a year, loses his life in a bus crash, his dependent wife and three children might expect to receive damages of about £100,000. The case was over a bus crash during the early years of the school. They are involved in a bus crash, which leads to her death. In 1970, a bus crash considerably damaged the outer fence and cracked an exterior wall. None of the subsequent posts, though, were reported to the extent that the above-mentioned bus crash was, until 2005. Akash soon receives the news of her death caused by a bus crash. The bus crash will be a disaster no one will ever forget. In the restroom, some have heard the young victims of a nearby school bus crash. What is another name for personal injury law? Personal injury law, or sometimes referred to as tort law, covers cases where a person is hurt or injured, as a result of someone else’s negligence. This is a form of civil law, which means one private party is suing another, unlike criminal law where the government prosecutes someone. What is defined as a personal injury? Personal injury means physical injuries, mental injuries, or property damage caused to you by another party’s negligence. This type of injury may allow you to file a personal injury lawsuit against the at-fault party to recover compensation for the negative financial consequences of their actions. Examples of personal injury claims include: If you decide to pursue the at-fault party for compensation in a personal injury insurance claim or lawsuit, you or your lawyer typically must be able to prove the at-fault party: If you can prove that the at-fault party’s negligence caused your injuries, they may owe you compensation for your damages. This compensation may be available to you via a personal injury claim with the at-fault party’s insurance company or a personal injury lawsuit. You may be entitled to recoup the cost of any medical care you received to treat

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    Sexual harassment lawyer

    What is the first step if you are sexually harassed? If you are a victim of harassment, your first step toward resolving the problem should be to tell the responsible party to stop their offensive behavior. In some cases, if the responsible party is a reasonable person, they will stop such conduct and take corrective action. Which type of lawyer is best? Interested in a high-paying legal career? Learn about the highest-paid types of lawyers, their roles, and how our programs can help you achieve your career goals. In the wide range of legal professions, certain specializations stand out for their substantial financial rewards. The Colleges of Law is committed to training dedicated, ethical, and hardworking lawyers, skills required for success in these and other careers in law. The field of law is diverse, offering a multitude of specializations, each with its unique challenges and rewards. While all legal fields hold the potential for financial success and personal fulfillment, there are certain areas where lawyers, on average, tend to see higher earnings per year. As of 2024, the top five highest paid types of lawyers are: 1. Patent Attorneys 2. IP Attorneys This variation in earnings is influenced by factors such as specialization, geographic location, the complexity of the legal field, and the demand for specialized expertise. Some areas of law have emerged as particularly lucrative due to their complexity, the high stakes involved, or the specialized knowledge required. Patent attorneys are involved in protecting the intellectual property rights of inventions. Their work spans drafting and filing patent applications, advising on patent law, and representing clients in patent litigation. This field is ideal for those who are fascinated by law and technology, offering an exciting blend of innovation and legal expertise. Patent attorneys will find the Technology Professional Certificate program from The Colleges of Law highly beneficial. This program offers deep insights into areas like data security and blockchain technology, which are increasingly relevant in the rapidly evolving field of patent law. IP attorneys play an important role in protecting rights related to artistic and inventive creations. Their responsibilities include negotiating deals, drafting licensing agreements, and representing clients in IP disputes. As the digital and creative landscapes continue to expand, IP attorneys find themselves in a constantly evolving and high-demand field. IP attorneys will find our Entrepreneurship Professional Certificate to be invaluable. The program focuses on topics like emerging technology and the law, and building legal applications is crucial for IP attorneys working with startups and innovative companies. This certificate offers IP attorneys additional expertise to advise clients on the legal intricacies of launching and growing technology-driven businesses. How to charge someone with harassment in Ontario? This charge is becoming more commonplace than ever before in Ontario courts and carries a stigma that people will want to avoid. A criminal harassment conviction can make a person unattractive to potential employers and cause difficulty in trying to enter the United States. A finding of guilt for criminal harassment also carries with it a mandatory ten-year weapons prohibition. Prosecutors will routinely request DNA from criminal offenders to put on the Canadian DNA data bank. The consequences of a finding of guilt are severe, and it is recommended that people consult with an experienced criminal lawyer to determine the best course of action when faced with this type of charge. The Law Society of Upper Canada deemed Adam Weisberg to be a certified specialist in criminal law. High-profile cases featured in over 8 Canadian media publications. Specialized in defending 12 different practice areas in criminal defense. Services Toronto, Brampton, and Newmarket locations. Successfully defended repeated criminal offenders with each accused offense. There is a certain “creep” factor associated with the charge of criminal harassment. The media has generated an environment where people think “stalking” will always lead to killing or sexual abuse. Often the behaviour that leads to the charge falls short of the actual criminal definition. Sometimes it’s just “teenage angst” or other times it’s a complainant exaggerating what actually happened. Weisberg Law understands that not everyone charged with criminal harassment is a “stalker”. The following information has been prepared to give people a general understanding of criminal harassment law in Canada. It is recommended that a lawyer is hired whenever facing this type of charge to ensure that the advice given and received is current. Do not try to defend this charge without hiring a lawyer. The following activities will be considered criminal harassment (or “stalking”) by the courts: Following a person from place to place Repeatedly communicating with a person Watching or besetting the dwelling-house, or place where the other person resides, works, carries on business or happens to be Engaging in threatening conduct directed at a person To be found guilty of criminal harassment, the accused must either know or be reckless as to whether the complainant is harassed by one or more of the above-mentioned forms of conduct. Further, the complainant must reasonably in the circumstances have been fearful of their safety or the safety of someone known to them as a result of the conduct.

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    Employment law attorney free consultation

    How do I get a free consultation with employment law in Virginia? Employment Law Lawyers and Attorneys in Virginia Call 800-672-3103 for a Free consultation. How do I get free advice from California Labor Law? Everyone always mentions employees need more rights, but little attention is placed on what rights employers are violating under California and federal law on a consistent basis. Employee rights are of course more important than ever in this economy. With fewer and fewer small business employing workers in California, big companies seem to have gained leverage and the ability to violate employee rights. One type of employee rights that are often at issue relates to wages and hours. In particular, the issue of labor law breaks has found its way to court in many recent employment law cases. Employees are entitled to a 30 minute uninterrupted meal break for every 30 hours of work performed for the employer. However, what if the employees waives this right to a meal break by signing a meal break waiver? Or what if the employee clocks out for a meal break but continues to work through the break because the company requires the employee to do so? These employee rights are currently hot topics in California employment law and the answers to these questions are uncertain as of now. Another hot topic about employee rights deals with discrimination in the workplace. What happens if a company fires an employee but gives a false reason for the termination? Is this considered a wrongful termination? Does this give rise to a viable claim for discrimination in the workplace? Under California discrimination laws, if employees prove that an employer gave a false reason for firing the employee, this does not necessarily mean that the employee rights were violated by the company. However, the company has to present another reason for why the employee was fired. If this reason is deemed discriminatory, the employee may have a viable discrimination claim. Employee rights relating to working conditions is another current topic in California employment law. In particular, the issue of whether employees are required to stand up for long periods of time without the ability to sit down in a chair. Recently, several lawsuits have been filed against employers who require employees to stand up in the retail industry. Do employee rights entitle the workers to sit down or are the workers required to stand up all day? At Blumenthal, Nordrehaug & Bhowmik, our lawyers have obtained more than $1.3 billion in judgments and settlements for employees and consumers whose rights have been violated by companies of all sizes, with a substantial portion of that amount recovered through class action litigation throughout California. Our experience with the identification and pursuit of workplace rights claims can help you recover compensation on an individual basis or as a member of a defined plaintiff class. For additional information about your litigation options under California labor laws, contact our employment lawyers in San Diego, labor attorneys in San Francisco or Los Angeles employment law lawyers for free legal advice. Blumenthal, Nordrehaug & Bhowmik enjoys a statewide reputation for excellence. How do I get a free consultation with employment law in Virginia? Employment Law Lawyers and Attorneys in Virginia Call 800-672-3103 for a Free consultation.

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