Sumário

Entre em contato com um especialista

    Diferenca entre due diligence e auditoria

    diferenca entre due diligence e auditoria

    O que é o processo de Due Diligence?

    Due Diligence significa a busca e a análise prévia de informações sobre uma empresa. O processo é essencial antes de concretizar novas parcerias, pois por meio dele as empresas podem avaliar e mitigar os riscos de se envolver em possíveis fraudes e irregularidades.

    O combate à corrupção ganhou força recentemente na legislação brasileira e ações fraudulentas de empresas e intermediários começaram a ser questionadas e, cada vez mais, monitoradas por órgãos fiscalizadores e pela própria sociedade.

    Com a Lei da Empresa Limpa, as organizações passaram a ter maior cuidado quando se trata da sua relação com terceiros. Isso porque essa legislação prevê a responsabilidade objetiva: quando uma empresa responde pelos atos de representantes da sua cadeia produtiva, inclusive do terceiro agindo em seu nome.

    Sendo assim, conhecer e monitorar o panorama completo dos riscos se torna fundamental para conseguir mitigá-los em tempo.

    Essa precaução dentro do contexto atual, em que lidamos com informações em abundância, é facilitada quando um processo de diligência é aplicado e, sobretudo, realizado de forma otimizada.

    Neste artigo, explicaremos esse conceito e como aplicá-lo de maneira eficaz. Entenda melhor!

    Esse termo em inglês significa “diligência devida” ou “diligência prévia”. A palavra diligência remete a cuidado, zelo, empenho e, também, a pesquisa e investigação.

    Portanto, quando as informações de uma parceria ou de uma negociação em potencial são levantadas, é fundamental que ocorra o processo de diligência.

    O processo envolve gestão de riscos e compliance, auditoria, previsão de cenários de negócios e identificação de oportunidades.

    Normalmente, essa busca ocorre antes de uma negociação acontecer efetivamente e tem como objetivo avaliar terceiros, fornecedores e/ou associados.

    Tal análise deve incluir, por exemplo, aspectos como área de atividade da empresa que será contratada, as possibilidades e perspectivas para o futuro do negócio e informações patrimoniais.

    Quando se trata de um processo de fusão ou aquisição, até os valores envolvidos na negociação passam a ser definidos com mais assertividade a partir dos resultados encontrados na diligência.

    Uma análise profunda mapeia todo o histórico de uma organização, não apenas no aspecto financeiro, mas, também, na esfera jurídica e no monitoramento de Pessoas Expostas Politicamente (PEPs) envolvidas com a instituição em questão.

    Ao levarmos em conta que partes externas (parceiros, fornecedores e prestadores de serviço) podem representar uma fonte significativa de riscos para a sua empresa, o primeiro ponto é saber quem você está contratando e para qual objetivo.

    Esses são questionamentos que muitas organizações consideram como “red flags” na hora de fazer uma diligência.

    Mas é claro que as regras vão variar de empresa para empresa; tudo depende do setor que você atua e da legislação a qual está submetido.

    A política de Know Your Customer (KYC), por exemplo, é uma medida obrigatória para todos os bancos e outras inst.

    O que é auditoria de diligência?

    A Auditoria Due Diligence, atualmente, é muito empregada em situações já que seu principal objetivo identificar os passivos que podem gerar impactos materiais sobre os negócios. Trata-se, então, de uma auditoria mais aprofundada do que a maioria, pois se constitui numa análise simultânea de aspectos financeiros, jurídicos, trabalhistas, contábeis, fiscais, ambientais, sociais e até tecnológicos da empresa.Portanto, esse processo é extremamente importante para o alicerce da confiabilidade e da governança corporativa de uma organização.Leia este conteúdo com atenção e saiba o que é essa auditoria diferenciada e porque ela pode ser vital para o seu negócio ou seus investimentos!

    A Auditoria Due Diligence é uma ferramenta fundamental no mundo dos negócios, especialmente quando se trata de avaliar as condições de um investimento ou a saúde financeira de uma empresa antes de uma transação. Essa prática contábil detalhada é conduzida por profissionais especializados e tem como objetivo a análise e investigação aprofundada de todos os aspectos financeiros, legais e operacionais de uma organização.O processo de Due Diligence é essencial em diversas situações, como fusões, aquisições, parcerias empresariais e investimentos em geral, fornecendo uma base sólida de informações que auxilia os investidores e stakeholders a tomarem decisões mais informadas e seguras. Ao revelar detalhadamente a situação financeira, os riscos envolvidos, as oportunidades e as potenciais armadilhas de um negócio, essa auditoria permite que as partes interessadas compreendam integralmente o valor e as perspectivas da empresa em questão.

    A realização de uma Auditoria Due Diligence contribui significativamente para a transparência e confiança nas negociações, minimizando surpresas indesejadas após a conclusão de um acordo. Além disso, ela oferece insights valiosos que podem ser decisivos para o sucesso de um investimento, assegurando que todas as partes envolvidas tenham uma compreensão clara dos termos, condições e implicações financeiras do negócio.Por meio de um estudo aprofundado dos aspectos ambientais, contábeis, trabalhistas, de saúde e segurança, previdenciários, jurídicos e patrimoniais da empresa, os auditores responsáveis conseguem realizar um diagnóstico completo e apresentar estratégias que certamente trarão melhorias globais ao seu negócio.Para isso, é essencial contar com a ajuda de profissionais qualificados e de confiança. É um trabalho complexo e que exige extrema organização e rigor metodológico, mas que certamente traz inúmeros benefícios, melhorando as estratégias de ação da companhia e permitindo passos mais seguros.

    A Auditoria Due Diligence é muito importante para os dois lados do negócio: comprador e vendedor, mas possui finalidades diferentes para cada um. Entre as principais:1ª Etapa) Motivação: consiste na observação e relacionamento inicial do auditor com as equipes da empresa analisada, para conhecer o negócio, suas principais características e entender qu

    Qual a diferença entre Due Diligence e compliance?

    Due diligence e compliance são dois termos que andam de mãos dadas. Isso porque as empresas são cada vez mais pressionadas por investidores e autoridades pela adoção de agendas que mantenham a responsabilidade social e financeira (corrupção, lavagem de dinheiro e mão de obra escrava, por exemplo). Mas, apesar de relacionados, têm significados diferentes.

    É crucial entender os conceitos de ambos (e também aqueles que os circundam) para estabelecer processos individuais seguros e éticos, mas também conceber uma cultura de transparência aplicada a todas as operações da empresa, para evitar perdas e mitigar possíveis riscos.

    Então, se você quer entender as principais diferenças entre due diligence e compliance, sua relação e como se complementam, continue a leitura. Neste artigo, descubra essas e outras informações essenciais para prevenir e mitigar riscos corporativos.

    Antes de entrar na explicação da diferença entre due diligence e compliance, vamos ao conceito individual de cada um dos termos.

    Due diligence é um termo que, em português, é comumente traduzido como diligência prévia. Trata-se de um processo de análise e investigação que visa identificar as ameaças em uma possível parceria comercial.

    Isso quer dizer que se adapta à necessidade, podendo se estender a clientes, fornecedores, fusões, aquisições, colaboradores, acionistas, investidores ou serviços terceirizados sob contrato.

    Ou seja, antes de firmar um acordo ou realizar uma transação, esses stakeholders são minuciosamente examinados. Nesse diagnóstico são contempladas desde informações sobre a saúde financeira do negócio até sua conformidade legal.

    Compliance (conformidade, em português) é um conjunto de políticas e práticas aplicadas dentro de uma empresa que garante que as operações atuem dentro dos padrões estabelecidos na regulamentação. Essas diretrizes podem ser tanto internas quanto externas (governamentais).

    Ou seja, foca o cumprimento de padrões éticos acordados pelo código de conduta empresarial e a legislação, garantindo tanto uma cultura ética quanto uma situação de legalidade operacional.

    Sua principal função é evitar perdas para o negócio ao mitigar riscos jurídicos, fiscais, financeiros, reputacionais, operacionais, entre outros.

    Apesar de associados, existem diferenças fundamentais nos conceitos de due diligence e compliance.

    Na due diligence são investigados dados específicos de uma transação ou evento para melhorar a capacidade de tomada de decisão. Já o compliance abarca uma série de processos com o intuito de melhorar continuamente os padrões de mitigação de risco, transparência e conformidade do negócio.

    Assim sendo, pode se dizer que a diligência prévia é o principal procedimento aplicado à cadeia analítica dentro do ecossistema de compliance. Em outras palavras, o processo de diligência é complementar à política de compliance como um todo.

    Modelos de diligência são frameworks de estruturas sistemáticas para realizar due diligence. Ou seja, metodologias re

    O que significa o Due Diligence?

    O due diligence é uma importante prática e essencial para o administrador que planeja investir em outra empresa. Uma operação desse tipo, como quase tudo no mundo do empreendedorismo, sempre vai envolver riscos, é claro. Mesmo assim, seria negligência pura não tomar nenhuma atitude para minimizá-los. O due diligence não elimina nenhum risco, mas tem o papel fundamental de munir o investidor com o máximo de informações possível sobre as ameaças e oportunidades que o negócio envolve.

    Ao longo deste artigo, vamos abordar os seguintes tópicos:

    • Due diligence é o processo em que são levantados vários tipos de informações sobre uma empresa que pode ser adquirida, fundida ou estabelecer parceria com outra organização.
    • Essas informações envolvem a contabilidade, patrimônio, questões jurídicas, processos, atividades, tecnologia, recursos humanos, perspectivas futuras e muito mais.
    • O resultado desse processo vai embasar a tomada de decisão: a partir do que foi levantado, vale a pena fechar o negócio? Os valores colocados são justos?

    Trata-se de um trabalho sério, que deve ser feito com rigor e por profissionais especializados, sem pular etapas. Mas cuidado para não confundir com a auditoria, processo cujo foco geralmente é a adequação a normas e leis – portanto, tem um escopo diferente do due diligence.

    Em português, o termo equivalente é diligência prévia. Diligência, nesse caso, nos remete ao termo utilizado pela Polícia Civil em operações de investigação com busca minuciosa, pesquisa e averiguação. Já a palavra prévia é aplicada pois o processo ocorre antes de o negócio ser fechado. Ou seja, investiga-se a situação da empresa para que, depois, a decisão seja tomada.

    O mais comum, no entanto, é a utilização do termo em inglês, cujo significado literal é um pouco diferente, já que due significa adequado, devido, conveniente, justo.

    Seja qual for o termo utilizado, é importante ressaltar que a investigação da diligência em questão não é forçada e nem feita escondida. Para que o due diligence seja realizado com correção, os encarregados precisam ter acesso a uma série de documentos em que constam as informações desejadas.

    Quando um administrador deseja fazer seu negócio crescer, ele tem vários caminhos a seguir. Um deles é explorar um novo mercado, adquirindo uma empresa que já tem todo o know how na área, além de uma marca conhecida pelo público consumidor. A aquisição de outra companhia que atue exatamente na mesma área também pode servir ao propósito do crescimento. Nesse caso, são herdados clientes e aumenta-se a capacidade produtiva, sem falar no aprendizado gerado ao entrar em contato com os processos da antiga concorrente. Uma lógica parecida acontece na fusão, quando as duas organizações fazem uma sociedade, pois ambas percebem o mesmo benefício ao unir suas forças. Mesmo que não haja compra ou sociedade, duas empresas também podem atuar juntas por meio de uma parceria.

    Veja mais
    Bus accident lawyer

    Can you claim whiplash from a bus crash? Bus and coach travel in the UK is generally very safe. However, accidents involving buses and coaches can and do happen. Importantly, if they are caused by the negligence of the bus driver, the transport provider, another road user, or even a pedestrian, you may be eligible to make a bus accident claim for compensation. We specialise in personal injury claims including those made for road traffic accidents. If you contact our claims advisors, you’ll get free legal advice about your options during a no-obligation telephone consultation. If your advisor concludes a bus accident claim is viable, they could refer you to a personal injury solicitor from our team. We are ready to help you claim compensation for an accident on a bus or with a bus, so please get in touch on 0800 6524 881 if you’d like to start the ball rolling today. To learn more about bus accident compensation claims before contacting us, please continue reading. Anyone who has been involved in a bus accident and suffered an injury, as a result, could file a claim. This includes passengers on the bus, pedestrians, cyclists, drivers of other vehicles, and passengers in other vehicles involved in the crash. If the accident resulted in the death of a loved one, then the family or dependents of the deceased person may also make a fatal accident claim. If you approach a personal injury solicitor to claim compensation after a bus accident or bus crash, they will need to verify that there’s a chance your claim will be won before accepting it. To check that you have the grounds to make a bus accident claim, they’ll assess whether: The process of proving who is liable for a bus accident can be tricky. Therefore, in a later section, we’ll provide details of what evidence could be used to support your bus accident claim. Yes, if a child has been injured in an accident on a school bus through no fault of their own, a responsible adult such as their parent, guardian or carer can make a claim on their behalf. In the UK, children are not legally allowed to make a claim themselves, but an adult can act as their litigation friend in the claim process. If you contact us about your child’s accident on a school bus we’ll be happy to advise on what action against the bus company could be taken. As you may be aware, there are personal injury claims time limits when you seek compensation for a bus accident. In most cases, this will be a 3-year period starting from the date of the accident. One instance where the 3-year limit doesn’t apply is if your child is injured on a bus. In this case, you could make a claim for your child thanks to the litigation friend process so long as you begin before their 18th birthday. If you don’t, a claim is still possible but they will need to seek damages themselves before their 21st birthday. We believe it is best to start your claim as soon as you can regardless of the time limit. That’s because solicitors need to conduct various tasks before sending the claim to the court. What is the meaning of bus accident? busuk Your browser doesn’t support HTML5 audioYour browser doesn’t support HTML5 audio a large vehicle in which people are driven from one place … crashuk Your browser doesn’t support HTML5 audioYour browser doesn’t support HTML5 audio an accident involving a vehicle, usually a serious one in which the vehicle is damaged or someone … These examples are from corpora and from sources on the web. Any opinions in the examples do not represent the opinion of the Cambridge Dictionary editors or of Cambridge University Press or its licensors. Some reps would knock on doors after a bus crash and recruit claimants by getting them to sign forms and filling in the details later. If a man of about 30, earning about £10,000 a year, loses his life in a bus crash, his dependent wife and three children might expect to receive damages of about £100,000. The case was over a bus crash during the early years of the school. They are involved in a bus crash, which leads to her death. In 1970, a bus crash considerably damaged the outer fence and cracked an exterior wall. None of the subsequent posts, though, were reported to the extent that the above-mentioned bus crash was, until 2005. Akash soon receives the news of her death caused by a bus crash. The bus crash will be a disaster no one will ever forget. In the restroom, some have heard the young victims of a nearby school bus crash. What is another name for personal injury law? Personal injury law, or sometimes referred to as tort law, covers cases where a person is hurt or injured, as a result of someone else’s negligence. This is a form of civil law, which means one private party is suing another, unlike criminal law where the government prosecutes someone. What is defined as a personal injury? Personal injury means physical injuries, mental injuries, or property damage caused to you by another party’s negligence. This type of injury may allow you to file a personal injury lawsuit against the at-fault party to recover compensation for the negative financial consequences of their actions. Examples of personal injury claims include: If you decide to pursue the at-fault party for compensation in a personal injury insurance claim or lawsuit, you or your lawyer typically must be able to prove the at-fault party: If you can prove that the at-fault party’s negligence caused your injuries, they may owe you compensation for your damages. This compensation may be available to you via a personal injury claim with the at-fault party’s insurance company or a personal injury lawsuit. You may be entitled to recoup the cost of any medical care you received to treat

    Leia mais >
    Sexual harassment lawyer

    What is the first step if you are sexually harassed? If you are a victim of harassment, your first step toward resolving the problem should be to tell the responsible party to stop their offensive behavior. In some cases, if the responsible party is a reasonable person, they will stop such conduct and take corrective action. Which type of lawyer is best? Interested in a high-paying legal career? Learn about the highest-paid types of lawyers, their roles, and how our programs can help you achieve your career goals. In the wide range of legal professions, certain specializations stand out for their substantial financial rewards. The Colleges of Law is committed to training dedicated, ethical, and hardworking lawyers, skills required for success in these and other careers in law. The field of law is diverse, offering a multitude of specializations, each with its unique challenges and rewards. While all legal fields hold the potential for financial success and personal fulfillment, there are certain areas where lawyers, on average, tend to see higher earnings per year. As of 2024, the top five highest paid types of lawyers are: 1. Patent Attorneys 2. IP Attorneys This variation in earnings is influenced by factors such as specialization, geographic location, the complexity of the legal field, and the demand for specialized expertise. Some areas of law have emerged as particularly lucrative due to their complexity, the high stakes involved, or the specialized knowledge required. Patent attorneys are involved in protecting the intellectual property rights of inventions. Their work spans drafting and filing patent applications, advising on patent law, and representing clients in patent litigation. This field is ideal for those who are fascinated by law and technology, offering an exciting blend of innovation and legal expertise. Patent attorneys will find the Technology Professional Certificate program from The Colleges of Law highly beneficial. This program offers deep insights into areas like data security and blockchain technology, which are increasingly relevant in the rapidly evolving field of patent law. IP attorneys play an important role in protecting rights related to artistic and inventive creations. Their responsibilities include negotiating deals, drafting licensing agreements, and representing clients in IP disputes. As the digital and creative landscapes continue to expand, IP attorneys find themselves in a constantly evolving and high-demand field. IP attorneys will find our Entrepreneurship Professional Certificate to be invaluable. The program focuses on topics like emerging technology and the law, and building legal applications is crucial for IP attorneys working with startups and innovative companies. This certificate offers IP attorneys additional expertise to advise clients on the legal intricacies of launching and growing technology-driven businesses. How to charge someone with harassment in Ontario? This charge is becoming more commonplace than ever before in Ontario courts and carries a stigma that people will want to avoid. A criminal harassment conviction can make a person unattractive to potential employers and cause difficulty in trying to enter the United States. A finding of guilt for criminal harassment also carries with it a mandatory ten-year weapons prohibition. Prosecutors will routinely request DNA from criminal offenders to put on the Canadian DNA data bank. The consequences of a finding of guilt are severe, and it is recommended that people consult with an experienced criminal lawyer to determine the best course of action when faced with this type of charge. The Law Society of Upper Canada deemed Adam Weisberg to be a certified specialist in criminal law. High-profile cases featured in over 8 Canadian media publications. Specialized in defending 12 different practice areas in criminal defense. Services Toronto, Brampton, and Newmarket locations. Successfully defended repeated criminal offenders with each accused offense. There is a certain “creep” factor associated with the charge of criminal harassment. The media has generated an environment where people think “stalking” will always lead to killing or sexual abuse. Often the behaviour that leads to the charge falls short of the actual criminal definition. Sometimes it’s just “teenage angst” or other times it’s a complainant exaggerating what actually happened. Weisberg Law understands that not everyone charged with criminal harassment is a “stalker”. The following information has been prepared to give people a general understanding of criminal harassment law in Canada. It is recommended that a lawyer is hired whenever facing this type of charge to ensure that the advice given and received is current. Do not try to defend this charge without hiring a lawyer. The following activities will be considered criminal harassment (or “stalking”) by the courts: Following a person from place to place Repeatedly communicating with a person Watching or besetting the dwelling-house, or place where the other person resides, works, carries on business or happens to be Engaging in threatening conduct directed at a person To be found guilty of criminal harassment, the accused must either know or be reckless as to whether the complainant is harassed by one or more of the above-mentioned forms of conduct. Further, the complainant must reasonably in the circumstances have been fearful of their safety or the safety of someone known to them as a result of the conduct.

    Leia mais >
    Employment law attorney free consultation

    How do I get a free consultation with employment law in Virginia? Employment Law Lawyers and Attorneys in Virginia Call 800-672-3103 for a Free consultation. How do I get free advice from California Labor Law? Everyone always mentions employees need more rights, but little attention is placed on what rights employers are violating under California and federal law on a consistent basis. Employee rights are of course more important than ever in this economy. With fewer and fewer small business employing workers in California, big companies seem to have gained leverage and the ability to violate employee rights. One type of employee rights that are often at issue relates to wages and hours. In particular, the issue of labor law breaks has found its way to court in many recent employment law cases. Employees are entitled to a 30 minute uninterrupted meal break for every 30 hours of work performed for the employer. However, what if the employees waives this right to a meal break by signing a meal break waiver? Or what if the employee clocks out for a meal break but continues to work through the break because the company requires the employee to do so? These employee rights are currently hot topics in California employment law and the answers to these questions are uncertain as of now. Another hot topic about employee rights deals with discrimination in the workplace. What happens if a company fires an employee but gives a false reason for the termination? Is this considered a wrongful termination? Does this give rise to a viable claim for discrimination in the workplace? Under California discrimination laws, if employees prove that an employer gave a false reason for firing the employee, this does not necessarily mean that the employee rights were violated by the company. However, the company has to present another reason for why the employee was fired. If this reason is deemed discriminatory, the employee may have a viable discrimination claim. Employee rights relating to working conditions is another current topic in California employment law. In particular, the issue of whether employees are required to stand up for long periods of time without the ability to sit down in a chair. Recently, several lawsuits have been filed against employers who require employees to stand up in the retail industry. Do employee rights entitle the workers to sit down or are the workers required to stand up all day? At Blumenthal, Nordrehaug & Bhowmik, our lawyers have obtained more than $1.3 billion in judgments and settlements for employees and consumers whose rights have been violated by companies of all sizes, with a substantial portion of that amount recovered through class action litigation throughout California. Our experience with the identification and pursuit of workplace rights claims can help you recover compensation on an individual basis or as a member of a defined plaintiff class. For additional information about your litigation options under California labor laws, contact our employment lawyers in San Diego, labor attorneys in San Francisco or Los Angeles employment law lawyers for free legal advice. Blumenthal, Nordrehaug & Bhowmik enjoys a statewide reputation for excellence. How do I get a free consultation with employment law in Virginia? Employment Law Lawyers and Attorneys in Virginia Call 800-672-3103 for a Free consultation.

    Leia mais >